top of page

?תכנון המטבח – איך עושים זאת נכון

המטבח תמיד היה אזור פעיל מאוד, אך במהלך השנים האחרונות חלל המטבח הפך ללא ספק ל"לב" של הבית

קיימים סוגים שונים של מטבחים – מטבח ר, מטבח ח, מטבח קו אחד, עם אי, בלי אי ועוד דוגמאות רבות ומגוונות. אך לכל אותם סוגי מטבחים יש כמה כללי תכנון שיהפכו את החלל לנוח ופרקטי

  • חלוקה לאזורים – למטבח 3 פונקציות – אחסון, הכנה ובישול. אנחנו נרצה למקם את הפונקציות האלה במטבח כך שיהיה לנו נוח לעבוד בו. נקצה מקום לאחסון הכלים כאשר נמקם את הכלים שאנחנו משתמשים בתדירות גבוהה במיקום זמין ונגיש יותר מהכלים שאנחנו משתמשים בתדירות נמוכה (הסט של פסח!). נעשה את אותו הדבר במיקום אחסון המזון (מקרר ומזווה). באזור ההכנה נרצה לכלול כמה שיותר משטחי עבודה ושיהיו קרובים ככל הניתן לכיור. באזור זה נמקם את כלי העבודה של המטבח וננגיש אליו את כלי העזר (קרש חיתוך, תבלינים וכו'). פונקצית הבישול כוללת בתוכה גם את האפייה. השאיפה שלנו היא לאפשר גישה נוחה אל התנור והכיריים ולמקם משטח ביניים קרוב להנחת התבנית או הסיר החם ש"הורדנו מהאש".

  • תנועה – מטבח שאינו מתוכנן נכון מבחינת תנועה, יכול להיות מתסכל מאוד ולגרום להארכת זמן העבודה בצורה משמעותית (הנושא מקבל משמעות מיוחדת בבישולים של יום שישי....). ככלל, אנחנו רוצים ליצור תנועה מהירה ורציפה בין המקרר, הכיור והכיריים. אותו משולש שנוצר בין הפונקציות הללו צריך להיות קצר, נוח וללא אלמנטים מפריעים בדרך.

  • פתרונות – ענף המטבחים משתכלל בתדירות גבוהה ומציע פתרונות אחסון מתקדמים. בעת תכנון המטבח כדאי להתעדכן בפתרונות השונים ולייעל את שטחי האחסון ואת סביבת העבודה.

bottom of page